Η Volkswagen ιδρύθηκε το 1937 ως δημόσια εταιρεία από την τότε κυβέρνηση των Ναζί, ώστε να παράγει και να διαθέτει στους καταναλωτές το "Volkswagen Beetle", ("Σκαραβαίος"). Επειδή οι εγκαταστάσεις μιας πλήρους αυτοκινητοβιομηχανίας δεν υπήρχαν, ο Χίτλερ αποφάσισε να τις δημιουργήσει. Δήμευσε, λοιπόν, τα κτήματα ενός ευγενούς, του Werner von Schulenberg του Wolfsburg και δημιούργησε εκεί τις εγκαταστάσεις.
Έτσι, το εργοστάσιο και η κωμόπολη που δημιουργήθηκε γύρω του πήραν το όνομα Βόλφσμπουργκ. Η παραγωγή σχεδιαζόταν να αρχίσει το 1939, αλλά τον Σεπτέμβριο ξέσπασε ο πόλεμος και το εργοστάσιο ανέλαβε άλλες κατασκευές και επισκευές αεροσκαφών. Σε μία προσπάθεια να κρατήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων ενεργό, μετά την έναρξη του Β΄ Π.Π., ο Φέρντιναντ Πόρσε σχεδίασε ένα ελαφρύ όχημα για στρατιωτική χρήση, βασισμένο στο σκελετό του "σκαθαριού". Κατασκεύαζε λοιπόν εκεί τα Kubelwagen, τα γνωστά "τζιπ" του Γερμανικού Στρατού. Συνολικά, το εργοστάσιο κατασκεύασε περίπου 50.000 τεμάχια. Δημιούργησε επίσης ένα αμφίβιο παρόμοιο όχημα, το Schwimmwagen από το οποίο κατασκευάστηκαν περίπου 15.000 τεμάχια[1].
Μετά τη λήξη του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου το 1945, ο Βρετανικός Στρατός κατέλαβε το κατεστραμμένο από τους βομβαρδισμούς εργοστάσιο και προχώρησε, ύστερα από προσπάθειες του επικεφαλής αξιωματικού και του προσωπικού του εργοστασίου, στην επανέναρξη της παραγωγής του "Σκαραβαίου". Το 1948 η βρετανική κυβέρνηση μεταβίβασε τον έλεγχο της εταιρείας ξανά στο γερμανικό κράτος και πρώτος πρόεδρος της εταιρείας τοποθετήθηκε ο Χάινριχ Νόρντοφ.
Το 1960, με αφορμή την μερική ιδιωτικοποίηση της VW με την διάθεση ενός μέρους των μετοχών της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Volkswagenwerk Aktiengesellschaft (η λέξη Aktiengesellschaft, ή πιο σύντομα AG, είναι η αντίστοιχη γερμανική λέξη για την αγγλική Corporation και την ελληνική "Ανώνυμη Εταιρία"). Το όνομα της εταιρείας έγινε Volkswagen AG τελικά, στις 4 Ιουλίου 1985, έτσι ώστε να διαφοροποιηθεί από τα κεντρικά γραφεία και το κεντρικό της εργοστάσιο που έχουν το όνομα Volkswagenwerk, στο Βόλφσμπουργκ. Ο όμιλος είναι σήμερα πιο γνωστός ως "Όμιλος Volkswagen" και είναι ο 3-ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Hitler Steal VW Beetle concept from Jew Engineers |
Τον Οκτώβριο του 2005, η αυτοκινητοβιομηχανία Porsche εξαγόρασε το 18,53% των μετοχών του ομίλου και έγινε με αυτό τον τρόπο ο μεγαλύτερος μέτοχός της.
Το 2008 η Porsche κατέχοντας πλέον πάνω από το 50% του ομίλου Volkswagen αποκάλυψε ότι ελέγχει το 75% των μετοχών του ομίλου και ότι θα προχωρούσε στην εξαγορά του. Κατά τη διάρκεια, όμως της επακόλουθης χρηματοπιστωτικής κρίσης που είχε ως αποτέλεσμα της την κρίση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Porsche δε μπόρεσε να ολοκληρώσει την εξαγορά και μάλιστα κινδύνευσε να χρεοκοπήσει. Το καλοκαίρι του 2009 οι 2 εταιρίες αποφάσισαν από κοινού την ενσωμάτωση της Porsche στον όμιλο Volkswagen. Ο Όμιλος ήδη έχει εξαγοράσει το 49,9% της Porsche AG, ενώ πλήρης συγχώνευση των εταιριών αναμένεται μέχρι το 2014 σύμφωνα με τη Volkswagen.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου